Ο Διασυρμός και οι καλοπροαίρετοι συνυπεύθυνοι

Καμία κοινωνία δεν στερείται ψυχοπαθολογικών ατόμων. Με αυτόν τον όρο όμως δεν εννοούμε εγκληματικές προσωπικότητες ούτε ανθρώπους που δρουν ανασχετικά στην πρόοδο και την ευρυθμία της κοινωνικής συμβίωσης.

Ποιος στην ουσία είναι φυσιολογικός και ποιος παθολογικός, δεν υπάρχουν σαφή όρια. Ούτε θεωρείται δεδομένο, ότι κάθε ιδιάζουσα προσωπικότητα που παρεκκλίνει  από τα ισχύοντα κοινωνικά standards δρα αρνητικά σε σχέση με τους λοιπούς. Γνωρίζουμε από την ιστορία, ότι μεγάλοι άνδρες και σοφοί, σπουδαίοι καλλιτέχνες, επιστήμονες και άνθρωποι του λόγου είχαν προσωπικότητες που δημιουργούσαν, αν όχι αντιδράσεις, τουλάχιστον μεγάλα ερωτήματα εκ μέρους των συνανθρώπων τους (βλέπε Ντοστογιέφσκι).

Υπάρχουν όμως και παρεκκλίσεις προβληματικές και ενίοτε κοινωνικά οδυνηρές. Σε αυτές τις περιπτώσεις την ευθύνη δεν έχει μόνο ο προβληματικός άνθρωπος αλλά και το περιβάλλον του. Όσο πιο στενό και οικείο, τόσο και πιο υπεύθυνο. Οι αντιδράσεις του περιβάλλοντος συνήθως δεν είναι οι πρέπουσες και αυτό εκ λόγων συμπαθείας προς εκείνον.

Οι οικείοι δεν θέλουν να πιστέψουν με τίποτα ότι ο άνθρωπός τους πάσχει ή δρα παθολογικά. Παράλληλα και οι φίλοι έχουν σαν πρώτη αντίδραση να σιωπήσουν και να μυωπάσουν θεωρούντες ότι το πρόβλημα θα λυθεί από μόνο του ή θα σβήσει όπως μια μικρή απομονωμένη φωτιά. Δεν γνωρίζουν όμως, ότι τα πάθη όταν φθάσουν να εκδηλωθούν και να γίνουν γνωστά στον περίγυρο, ήδη έχουν ρίζες όσο η βάση ενός παγόβουνου. Δεν θέλουν να καταλάβουν, ότι το αυτοκίνητο χωρίς φρένα το σταματάς στην αρχή, διότι στο τέλος κατηφορίζει ασυγκράτητο σκορπώντας τον όλεθρο αλλά και αυτοκαταστρεφόμενο.

Ερχόμαστε τώρα στην ακραία περίπτωση, κατά την οποία η συμπεριφορά ενός προβληματικού ανθρώπου είναι εγκληματική. Εδώ κάθε ανοχή, κάθε απόκρυψη, κάθε στρέβλωση πληροφοριών, είναι συνέργεια σε έγκλημα. Άλλο ο οίκτος προς τον εγκληματία, άλλο η παλαιά φιλία και ο πρότερον έντιμος βίος και άλλο ο κίνδυνος που διατρέχει εξ αιτίας του η κοινωνία.

Το να «οικονομείς» τον εγκληματία
θέτεις σε κίνδυνο τους συνανθρώπους σου
αλλά και τον ίδιο τον καταστρέφεις,
αφού τελικά θα καταλήξει στα δεσμά και ταυτόχρονα θα διασυρθεί.

Advertisements

3 thoughts on “Ο Διασυρμός και οι καλοπροαίρετοι συνυπεύθυνοι

  1. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΕ ΕΡΡΙΠΗ, άσε τις φιλοσοφίες μάθε να μηλάς με ονόματα, μην φοβάσε κανέναν, αφού γνωρίζεις ότι αυτά που λες τα λές για να βοηθήσεις κάποιον, κάποιους που σε έχουν ανάγκη. Άσε τις αμπελοσοφίες και δες πως θα βηοθήσεις. Πιστευω ότι είσαι Χριστιανός και μάλιστα Ορθόδοξος. Γράφε για να συμβουλεύεις και όχι για να περνά ο χρόνος σου.

    • Αγαπητέ κ. Μιχάλη Ν. Κοοκινάρη

      Μου συνιστάτε να βοηθήσω. Θεωρείτε ότι μου πρότειναν και αρνήθηκα; Και αν σας πω ότι έσπευσα προς βοήθεια και δεν έγινε αποδεκτή, τι θα πείτε;
      Εάν αναφερόμουν σε ονόματα, θα με κατηγορούσατε για απρέπεια και έλλειψη σεβασμού προς το πρόσωπο του συνανθρώπου μου. Όλα μπορεί κανείς να τα δει και από την αρνητική τους σκοπιά, είναι θέμα καλής ή κακής πρόθεσης.
      Για το ότι γράφω για να περνάω την ώρα μου, νομίζω ότι σας διέφυγε αυτή η φράση. Από τα γραφόμενά σας θεωρώ, ότι σέβεστε τον εαυτό σας και ότι δεν θα απαντούσατε ποτέ σε κάποιον που δεν έχει άλλη δουλειά να κάνει από του να γράφει επί επτά χρόνια στην ιστοσελίδα του, έτσι στην τύχη.

      Στο δεύτερο σας κείμενο είστε λίγο επιθετικός, δεν γνωρίζω τι παρενεβλήθη και σας εκνεύρισε.
      Με προκαλείτε να ομολογήσω, εάν είμαι εγώ ο ένοχος και όχι ο άλλος που κατηγορείται για παιδεραστία, κλπ, κλπ. Ειλικρινά, επιμένετε;
      Μου ζητάτε να σας παρουσιάσω τη δική μου αγάπη και να κάνω δήλωση μετανοίας. Αγάπη προς ποιον; προς τον κατηγορούμενο ή προς τα απροστάτευτα παιδιά; Και να μετανοήσει ποιος; Εγώ ή ο ένοχος; Επιμένετε να σας απαντήσω;
      Αντιπαρέρχομαι το ότι δεν με χαιρετάτε ως φίλο, όπως μου γράφετε. Λίγο πιο πάνω με προτρέπατε να αγαπήσω τον κατηγορούμενο. Αυτόν τον αγαπώ, τις πράξεις του δεν αγαπώ.
      Δεν είναι δυνατόν να μη θυμάστε το τέλος του άρθρου μου «Ο Ένοχος»:
      «Αγαπητέ ένοχε. Τώρα ένα μόνο ξέρω, ότι δεν θα πάψουμε να σε αγαπάμε»

      • Δεν ήμουν ποτέ επιθετικός, όπως δεν ήμουν και τώρα. Δεν μπορώ να καταλάβω από που το συμπεράνατε αυτό. Όταν γράφω κάτι σκέπτομαι τι γράφω. Το που ο άνθρωπος είναι στη φυλακή μπορούμε να λέμε ότι θέλουμε. Και λέμε ότι θέλουμε, γιατί απ’ ότι θυμάμε εσείς όπως και πολλοί άλλοι που θαυμάζατε το έργο του κ. ΛΑΛΑΟΥΝΗ είχατε κάνει μαζί εκδρομές. Που είσασταν τότε όλοι βαυτοί να τον σταματήσετε να κάνει αυτά που τον κατηγορούν. Ο κ. ΛΑΛΑΟΥΝΗΣ κ. ΕΡΡΙΠΗ δεν έκανε τίποτε και θα μπορούσατε να ερωτήσετε τους ανθρώπους που γνωρίζετε. Και μην μου πείτε ότι περιμένετε από τρία παιδιά και μάλιστα αδέλφια να μάθετε το τι ήταν ο κ. ΛΑΛΑΟΥΝΗΣ. Κ. ΕΡΡΙΠΗ το κακό που ήταν να κάνουν αυτά τα τρία παιδιά το έκαναν και τώρα θαυμάζουν το έργο τους. εγώ δεν είμαι ένας από τους δήθεν υποστηρικτές και συνοδιπόρους του κ. ΛΑΛΑΟΥΝΗ, όμως επειδή έζησα από κοντά αυτά τα τρά παιδιά μου επιτρέπετε να πω αυτά που ξέρω. Εσείς όμως που δεν ξέρετε αφού όπως λέτε δεν τον ξέρατε καλά τον κ. ΛΑΛΑΟΥΝΗ δεν πρέπει να μηλάτε έτσι. Αφήστε λοιπόν να δείτε το τέλος. Μην προδικάζετε τίποτε. Αυτή η υποτηθέμενη «αγάπη» που έχετε σας παρακαλώ να την έχετε, όχι όμως αν εναι σαν και αυτή που έχουν οι ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΜΟΝΑΧΟΙ, ούτε να εφαρμόζετε αυτό που λέει ο λαος «ΝΑ ΣΕ ΚΑΨΩ ΓΙΑΝΝΗ ΝΑ ΣΕ ΑΛΛΗΨΩ ΛΑΔΙ»
        Κύριε ΕΡΡΙΠΗ η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΑΓΑΠΗ δεν είναι εύκολη, αν υπάρχει η κατηγορία ή η εκδικητικότητα.
        ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΣΥΜΑΘΗΤΩΝ ΣΑΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΜΦΙΛΕΓΟΜΕΝΗΣ ΔΙΑΓΩΓΗΣ ΔΕΝ ΜΟΥ ΤΑ ΕΙΠΑΤΕ. ΦΟΒΑΣΤΕ ΚΥΡΙΕ ΕΡΡΙΠΗ ΚΑΤΙ. ΜΗΝ ΜΗΛΑΤΑ ΑΟΡΙΣΤΑ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΔΗΛΩΝΕΙ ΑΝΘΡΩΠΟ ΜΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΚΑΙ ΕΙΔΑΝΙΚΑ ΟΠΟΙΑ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ.
        ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΚΑΙ ΠΕΡΙΜΕΝΩ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s