Κυριακή της Σαμαρείτιδος. Η καταξίωση της γυναίκας

Ένα πηγάδι στο πουθενά, έρημο, ήταν η ώρα τέτοια, χάσκει το στόμιό του στον ουρανό. Ένα πηγάδι μακριά από το χωριό, που το χρησιμοποιούσαν περισσότερο οι αγρότες της γύρω περιοχής παρά οι κάτοικοί του, αφού είχαν τόσες πηγές κοντά τους. Το πηγάδι όμως αυτό ήταν σημαντικό, είχε ιστορία. Ήταν το φρέαρ του Ιακώβ. Αυτό παρείχε άπλετο νερό στους Ιουδαίους, όταν είχαν έρθει ως ξένοι σε αυτόν τον τόπο. Αυτό λοιπόν το φρέαρ διάλεξε ο Ιησούς για τη συνάντησή του με την Σαμαρείτισσα. Και την περίμενε.

… Η γυναίκα εντυπωσιάζεται από τον άνδρα που έχει απέναντί της και δεν αργεί να αρχίσει το αιώνιο παιχνίδι στο οποίο έχει ταχθεί από τη φύση της. Έχει άλλωστε την ευχέρεια, είναι η γνωστή πόρνη της περιοχής μπροστά στην οποία έχουν γονατίσει τόσοι και τόσοι άνδρες υποκύπτοντας στα πάθη τους. Πέντε άνδρες είχε μέχρι τώρα και ούτε με τον τελευταίο έχει σοβαρό δεσμό.

… Η πόρνη δεν γνωρίζει άλλο δρόμο από τον έρωτα με τη σαρκική του μορφή. Δεν γνωρίζει όμως και το άλλο, ότι ένας είναι ο έρωτας, μία είναι η αγάπη, αρκεί να μη στρεβλωθεί από το ανθρώπινο πάθος. Μέσα όμως από το βίωμα αυτό της αγάπης θα οδηγηθεί  συντομότερα στο Θεό από ό,τι οι άλλοι με το νου. Πριν από λίγο είχε πλησιάσει τον Ιησού με το πάθος του σαρκικού έρωτα. Τώρα κάθεται δίπλα του και τον προσκυνά. Πριν από λίγο δεν ήθελε να φύγει από κοντά του μέχρι να τον προσελκύσει δίπλα της. Τώρα τον εγκαταλείπει τρέχοντας για να καλέσει τους πάντες πλησίον του. Καθίσταται έτσι η πρώτη ιεραπόστολος του Χριστιανισμού. Ο σκοπός για τον οποίο είχε έρθει ήταν να γεμίσει την υδρία της. Τώρα την έχει εγκαταλείψει στα πόδια του Ιησού. Εμπόδιο της ήταν στο μεγάλο έργο που είχε επωμισθεί. Χωρίς την υδρία δεν θα είχε κανένα νόημα ο ερχομός της. Με την υδρία τώρα θα ήταν αστείο το τρέξιμό της πίσω στο χωριό. Όταν ερχόταν στο φρέαρ κρατούσε την υδρία, σύμβολο του γυναικείου φύλου, γιατί ερχόταν ως μία κοινή γυναίκα. Τώρα χωρίς να το αντιλαμβάνεται πετά την υδρία μακριά της, αφού δεν την χαρακτηρίζει πλέον! « Ουκ ένι άρσεν και θήλυ»  μπροστά στον Ιησού.

(« Ερμηνεία των ιερών Ευαγγελίων κατά την τάξιν Μελχισεδέκ»  εκδ. Γρηγόρη  Αθήνα 2016  σελ. 295 – 297)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s