Αναστήθηκε ο Χριστός ή όχι;

Ναι, είναι η απάντηση των πιστών. « Χριστος ανέστη» . Όχι, είναι η απάντηση των αντιφρονούντων, τίποτε δεν μας πείθει περί αυτού, όλα μάλιστα ομιλούν περί του αντιθέτου. Κανένα βιβλίο, καμμία πληροφορία δεν είναι ικανή να μας πείσει αμετάκλητα. Καμμία λογική δεν αναλαμβάνει να κρίνει το ανώτερο δια του κατωτέρου, το επέκεινα δια του παρόντος, τον Κτίστη δια του κτίσματος. Πώς να συλλάβω με το νου μου το μυστήριο της ανάστασης ενός Θεού, όταν αισθάνομαι διπλά ανίκανος να ερμηνεύσω το πάθος του; Και όμως, υποχρεούμαι εκ των πραγμάτων, είναι αίτημα ζωής να το κάνω. Η ζωή μου είναι η Ανάσταση του Θεού μου. Αλλά η ανάσταση είναι κάτι παραπάνω από μία απλή αίσθηση, από ένα απλό συναίσθημα, είναι βίωμα άφατο. Και εδώ ακριβώς γίνεται ο μέγας διαχωρισμός. Ο καθένας καλείται να βιώσει την πραγματική Ανάσταση. Υπάρχουν πολλές αναστάσεις, κάθε θρησκεία έχει τη δική της, κάθε φιλοσοφία διαθέτει την παραλλαγή της, κάθε πάθος αλλά και κάθε πόθος στη ζωή κτίζει και μία ακόμη. Μία όμως είναι η πραγματική Ανάσταση, μία είναι η αλήθεια και διακρίνεται τόσο εύκολα, όσο η νεκρή φύση από τη ζώσα.

Η φύση απορρίπτει το άρρωστο και διαλύει εις τα εξ ων συνετέθη το νεκρό. Μόνο το υγιές ζωοποιεί. Το νεκρό στη φύση όζει, το υγιές ανθεί και μοσχοβολά. Το νεκρό προκαλεί αποτροπιασμό, ενώ το ζωντανό αγαλλίαση. Η ευθύνη του κάθε ανθρώπου είναι μεγάλη ως προς τούτο, διότι έχει θεόθεν (εκ φύσεως) την ικανότητα να διακρίνει το υγιές από το παθολογικό, την αληθινή Ανάσταση από την ψευδή. Το μόνο που τον κρατάει κοντά στο ψέμα είναι η δειλία του κοντά στη ζωή, η ιδιοτέλειά του, ο φόβος του αγνώστου, η αδιαφορία του για τον συνάνθρωπό του, η λάθρα βιωτή. Και ο Θεός απαιτεί από τον άνθρωπο να απορρίψει την ψευδή ανάσταση και να εγκολπωθεί την αληθινή. Διότι η πρώτη αποτελεί βλασφημία στο όνομά του, ενώ η δεύτερη είναι αγώνας προς τελείωση. Η πρώτη είναι μομφή κατά του Θεού, ενώ η δεύτερη είναι επιδαψίλευση της χάριτός του επί του ανθρώπου.

(« Ερμηνεία των ιερών Ευαγγελίων κατά την τάξιν Μελχισεδέκ»  εκδ. Γρηγόρη  Αθήνα 2017  σελ. 547 –  548)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s