Ο Ιούδας και τα μεγάλα θεολογικά ερωτήματα

– Αφού το ήξερε ο Ιησούς ως παντογνώστης ότι θα τον προδώσει, γιατί τον κάλεσε στο Αποστολικό αξίωμα;

– Η προσωπικότητα του Ιησού δεν κατάφερε να επιδράσει επάνω στον χαρακτήρα ενός δύσκολου Μαθητή, χωρίς βέβαια να του καταργήσει την ελευθερία, δεδομένου ότι ο Ιούδας οικειοθελώς τον είχε ακολουθήσει;

– Πώς μπορεί να γίνει αποδεκτό το να έλθει ο Μεσσίας για να λυτρώσει την ανθρωπότητα, να θέλει «πάντας ανθρώπους σωθείναι» και να χάσει ένα τόσο οικείο του πρόσωπο;

– Ήταν ανάγκη να υπάρξει προδότης;

– Για να γλυτώσει από αυτήν την αποτρόπαια πράξη τον Μαθητή του, δεν θα έπρεπε ο ίδιος ο Ιησούς να είχε προλάβει να παραδοθεί;

– Είναι συμπεριφορά έναντι ενός προδότη αυτή του Ιησού προς τον Ιούδα; Από την μία καταγγέλει την πράξη του που είναι τόσο αποτρόπαια, ώστε θα ήταν καλύτερο να μην είχε γεννηθεί, και από την άλλη του πλένει τα πόδια, δεν τον κατονομάζει, του φέρεται από ανεκτικά έως φιλικά και τον αφήνει να λάβει μέρος στο μέγιστο των μυστηρίων;

– Ποια η ενέργεια του μυστηρίου (της Θ. Ευχαριστίας) σε ένα τέτοιο άνθρωπο; Εάν το μυστήριο αυτό δεν κατάφερε να τον βοηθήσει να αλλάξει γνώμη, τότε προς τι η καθίδρυσή του;

– Πώς μπορεί να γίνει αποδεκτό, το ότι ο πρώτος που έλαβε μέρος σε αυτό το λυτρωτικό μυστήριο καταδικάστηκε στην αιώνια κόλαση; Το ότι ο Σατανάς κυριάρχησε επάνω του όχι πριν αλλά αφότου έλαβε το βουτηγμένο στο πιάτο φωμί;

(«Ίωνάς – Ιωάννης – Ιούδας»  εκδ. Γρηγόρη  Αθήνα 2014  σελ. 192 και 198)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s