Η ανάσταση του Λαζάρου. Οι ιδιαιτερότητες του θαύματος

Την ανάσταση του Λαζάρου την αναφέρει μόνο ο Ευαγγελιστής Ιωάννης και είναι περίεργο, ότι ένα τόσο μεγάλο γεγονός δεν αναφέρεται στις Πράξεις των Αποστόλων και το αγνοεί γενικά ολόκληρη η Καινή Διαθήκη.
Ο Λάζαρος δεν φαίνεται πουθενά, Εάν είχε πεθάνει μετά από λίγες ημέρες, τότε προς τι η ανάστασή του; Εάν όχι, τότε δεν τον είδαμε ούτε κάτω από τον Σταυρό του Ιησού ευγνωμονούντα και κλαίοντα ως τον μοναδικό του φίλο ούτε να παίζει κανένα ρόλο στη ζωή της Πρώτης Εκκλησίας, την τόσο δύσκολη.
Χαρακτηριστικά ο Παύλος τονίζει, ότι πρώτος και μοναδικός αναστημένος είναι ο Χριστός: «ει ποθητός ο Χριστός, ει πρώτος εξ αναστάσεως νεκρών …» (Πραξ. κστ’ 23). Αγνοεί και αυτός την ανάσταση του Λαζάρου καθώς και την ανάσταση αυτών που βγήκαν από τα μνημεία κατά την Σταύρωση του Ιησού.  Ποτέ κανένας δεν αναφέρθηκε και σ’ αυτούς στους πρώτους Αποστολικούς χρόνους.
Οι τόσες πολλές διαφορές τουΔ’ Ευαγγελιστή με τους άλλους τρεις (Συνοπτικούς)  τον αναγκάζουν να υπεραμυνθεί του εαυτού του λέγοντας, ότι η μαρτυρία του είναι αληθινή «και ο εορακώς μεμαρτύρηκε, και αληθινή αυτού εστιν η μαρτυρία, κακείνος οίδεν ότι αληθή λέγει, ίνα και υμείς πιστεύσητε» (Ιωάν. ιθ’ 35).

(«Ερμηνεία των ιερών Ευαγγελίων κατά την τάξιν Μελχισεδέκ»  εκδ. Γρηγόρη  Αθήνα 2016  σελ. 409)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s