Η άσκηση και η κινητικότητα εχθρός των γηρατειών

Η μυϊκή δύναμη είναι αυτό που χαρακτηρίζει τη φυσική κατάσταση του ανθρώπου και εκείνη, πράγμα απίστευτο για τους πολλούς, που διατηρεί και την ψυχική του ισορροπία.

Κατά την διάρκεια της εργασίας ή της άσκησης τα μυϊκά κύτταρα εκκρίνουν συγκεκριμμένες ουσίες, τις «μυοκίνες», οι οποίες ασκούν αντιφλεγμονώδη και αντιαθηρογόνο δράση.

Όσο καλύτερη διατηρείται η κατάσταση των μυών, όσο δηλαδή είναι μεγαλύτερη η μυϊκή μάζα του ανθρώπου, ανάλογα με την ηλικία του, τόσο και αυτός προφυλάσεται από πλήθος σημαντικών ασθενειών, όπως είναι οι καρδιαγγειακές παθήσεις, ο σακχ. διαβήτης, η νόσος του Πάρκινσον, η νόσος του Αλτσχάϊμερ και η γεροντική άννοια.

Πολυκεντρική μελέτη διάρκειας 4 ετών που αφορούσε 139 691 άτομα ηλικίας 35-70 ετών από 17 χώρες έδειξε ότι:
Για κάθε ελάττωση της μυϊκής μάζας κατά 5 κιλά, αυξάνεται αντίστοιχα και ο κίνδυνος της καρδιαγγειακής θνητότητας κατά 16%, του εμφράγματος του μυοκαρδίου κατά 7% και των εγκεφαλικών επεισοδίων κατά 9%.

Σε άτομα μεγάλης ηλικίας, που ασκούνται συστηματικά, μειώνεται ο κίνδυνος της πολυνοσηρότητας κατά 26%.
(«Πολυνοσηρότητα» είναι η κατάσταση εκείνη, κατά την οποία το άτομο πάσχει από περισσότερες από δύο χρόνιες ασθένειες)

Η άσκηση και γενικά η κινητικότητα παίζει ακόμη μεγαλύτερο ρόλο στους παχυσάρκους. Εκτός των ως άνω ωφελειών έχει μεγάλη επίδραση και στην ψυχική τους ισορροπία, διότι αυτοί είναι πλέον επιρρεπείς στην μελαγχολία και ιδίως οι παχύσαρκες γυναίκες.

(στοιχεία από: περ. «Καρδιά και Αγγεία» Μάϊος – Ιούνιος 2016 σελ. 207-208  και περ. «στους ρυθμούς της καρδιάς» Μάϊος – Ιούνιος 2016  σελ. 46-47)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s