Ὅσα ἐλάχιστα πρέπει νά γνωρίζουμε γιά τή Φιλική Ἑταιρεία

Ἱδρύθηκε τόν Σεπτέμβριο τοῦ 1814 στήν Ὀδησσό

Ἱ δ ρ υ τ ι κ ά   μ έ λ η :
Ἀθανάσιος Τσακάλωφ
Ἐμμανουήλ Ξάνθος
Νικόλαος Σκουφᾶς

Ο ἱ   β α θ μ ο ί   τ ῶ ν   μ ε λ ῶ ν   τ ῆ ς   Ἑ τ α ι ρ ε ί α ς
τῶν Βλάμηδων ἤ Ἀδελφοποιητῶν
τῶν Συστημένων
τῶν Ἰερέων
τῶν Ποιμένων
τῶν Ἀρχιποιμένων

Ὁ   Ὅ ρ κ ο ς   τ ῶ ν   Φ ι λ ι κ ῶ ν

Ἐνώπιον τοῦ ἀληθινοῦ Θεοῦ, τοῦ δικαίου καί πανταχοῦ Παρόντος, ὁρκίζομαι αὐτοθελήτως, ὅτι θέλω μείνει πιστός εἰς τήν Ἑταιρείαν καί πάντα καί διά πάντα, δέν θέλω φανερώσει τό παραμικρόν ἀπό τά σημεῖα ἤ λόγους της, μήτε θέλω δώσει νά καταλάβει τινά, ποτέ, ὅτι ἐγώ ἠξεύρω τι περί τούτων, μήτε συγγενής μου, μήτε πνευματικός μου, μήτε φίλος μου …
Τέλος πάντων, ὁρκίζομαι σέ Σε, ὦ ἱερά καί ἀθλία Πατρίς!
Ὁρκίζομαι εἰς τάς πολυχρονίους βασάνους Σου.
Ὁρκίζομαι εἰς τά πικρά δάκρυα, τά ὀποῖα τόσους αἰῶνες ἔχυσαν καί χύνουν τά ταλαίπωρα τέκνα Σου …
Εἰς τό ἑξῆς, Σύ θέλεις εἶσαι ἡ αἰτία καί ὁ σκοπός τῶν διαλογισμῶν μου.
Τό ὄνομά σου ὁ ὁδηγός τῶν πράξεών μου, καί ἡ Εὐτυχία Σου ἡ ἀνταμοιβή τῶν κόπων μου …

(ἐφημ. «Ἐνημέρωση» 28/3/2015  σελ. 22)

Σχολιάστε

