Ξέπλυμα συνείδησης ἡ λατρεία τῶν ἱερῶν λειψάνων

Ἱερός ναός Ἁγ. Μαρίνης Ἐκάλης: «Μέ ἰδιαίτερη τιμή σᾶς προσκαλοῦμε εἰς τήν ὑποδοχήν τῆς τιμίας χειρός τῆς Ἁγίας Μεγαλομάρτυρος Μαρίνης ἀπό τήν Ἱερά Μονή Ἰβήρων Ἁγ. Ὄρους» (ἐφημ. «Ὀρθόδοξος Τύπος» 8/5/2015).

«Τό ἱερό σκήνωμα τῆς Ἁγίας Βαρβάρας μεταφέρθηκε ἀπό τό ἀεροδρόμιο … στόν ὁμώνυμο δῆμο μέ τιμές ἀρχηγοῦ κράτους»
(ἐφημ. «Καθημερινή»  12/5/2015)

«  Ἀ φ ε λ ε ῖ ς »   (!)   Ἐ ρ ω τ ή σ ε ι ς

Ἐρώτηση 1η:
Γιατί τό ἕνα ἱερό λείψανο μέ τιμές ἀρχηγοῦ κράτους καί τό ἄλλο ἔτσι ἁπλᾶ; Τά ἀξιώματα τά λαμβάνει ὁ ἅγιος ἀνάλογα μέ τήν μονή στήν ὁποία φιλοξενεῖται καί ὄχι μέ τήν ἀξία του; Καί ποιός εἶναι ἱκανός αὐτά νά τά κρίνει;

Ἐρώτηση 2η:
Περιποιεῖ τιμήν στόν ἅγιο τό κοσμικό ἀξίωμα ἀρχηγοῦ κράτους; Ὁ Ἰησοῦς ποιό κοσμικό ἀξίωμα ἔφερε;

Ἐρώτηση   3η:
Ἔχει ἀνάγκην ἐγκοσμίων τιμῶν ὁ κάθε ἅγιος, καί μάλιστα τιμῶν πού ἐκφράζουν στρατιωτικά ἀγήματα; Τί ἐκπροσωποῦν οἱ ἐκπρόσωποι τοῦ Θεοῦ τόν πόλεμο ἤ τήν εἰρήνη;

Ἐρώτηση 4η:
Δέν ἀπάδει πρός τόν ὀφειλόμενο σεβασμό τῶν ἱερῶν λειψάνων ἡ μεταφορά τους ἀλλά καί ἡ περιφορά τους ἀνά τάς ὁδούς καί ρύμας;

Ἐρώτηση 5η:
Τό σκήνωμα μεταφέρθηκε:
– Γιά νά σωθοῦν οἱ χριστιανοί πού σφαγιάζονται καί αὐτήν τή στιγμή ἀπό τούς φανατικούς Ἰσλαμιστές;
– Γιά νά εὑρεθοῦν οἱ δυο ἀγνοούμενοι χριστιανοί Μητροπολῖτες πού ἔχουν ἀπαχθεῖ ἀπό τούς Τζιχαντιστές ἐδῶ καί δύο ἔτη;
– Γιά νά ἀποφυλακισθεῖ ὁ Πατριάρχης Ἱεροσολύμων, πού κρατεῖται ἔγκλειστος μέσα στούς ἰερούς χώρους, στούς ὁποίους μαρτύρησε ὁ Χριστός; Καί ἀπό ποιούς κρατείται; Ὄχι ἀπό τούς Τζιχαντιστές ἀλλά … ἀπό τόν νῦν Πατριάρχη, ὁ ὁποῖος κατέλαβε τόν θρόνο παραβαίνων τίς ἀρχές τοῦ Κανονικοῦ Δικαίου τῆς Ἐκκλησίας; (!)
– Γιά νά σωθοῦν οἱ Ἕλληνες ἀπό τήν καταστροφή;
– Γιά νά ἐπικρατήσει στή γῆ δικαιοσύνη καί εἰρήνη;

Θ ε ο λ ο γ ι κ έ ς   Ἐ ρ ω τ ή σ ε ι ς

Θεολογική Ἐρώτηση 1η:
Ἡ θαυματουργική δύναμη τῶν ἁγίων ἐκχέεται πρός τούς πιστούς μέσω τῆς ψαύσης τοῦ σώματός των ἤ πνευματικῶς; Ἐάν ἰσχύει τό πρῶτο, τότε ἀδικοῦνται ὁλοι οἱ χριστιανοί πού δέν ἔχουν πρόσβαση στό ἱερό τους σκήνωμα. Ἐάν ἰσχύει τό δεύτερο, πρός τί τότε ἡ μεταφορά καί περιφορά τῶν ἱερῶν λειψάνων;

Θεολογική Ἐρώτηση 2η:
Πῶς εἶναι δυνατόν νά ἐλεγχθοῦν τά ὅρια μεταξύ τῶν ἀκραίων λατρευτικῶν πράξεων τοῦ ἀμαθοῦς πλήθους καί τῆς εἰδωλολατρείας  λαμβανομένου ὐπ’ ὄψιν, ὅτι τό ποσοστό τῶν ἐν ἐπιγνώσει χριστιανῶν ἤ τῶν ἐκκλησιαζομένων μεταξύ τῶν προσκυνητῶν ὁπωσδήποτε θά εἶναι κατώτερο τοῦ 20-25%;

Θεολογική Ἐρώτηση 3η:
Μπορεῖ κάποιος κληρικός ἤ θεολόγος νά μᾶς ἀναφέρει ἔστω καί ἕνα τέτοιο παράδειγαμα  κατά τούς χρόνους τῆς Πρώτης Χριστιανικῆς Ἐκκλησίας; Ἀπόλαυσε τέτοιας τιμῆς τό σκήνωμα ἀκόμη καί αὐτῆς τῆς Μητέρας τοῦ Χριστοῦ;

Θεολογική Ἐρώτηση 4η:
Σέ πανθρησκειακό διάλογο, τί θά ἔχουν νά ἀπαντήσουν οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί θεολόγοι στούς ἐκπροσώπους τῶν μονοθεϊστικῶν θρησκειῶν, οἱ ὁποῖες κυρήττουν ἀνείδωλο λατρεία;

Ε ὐ σ ε β ή ς   δ ι α π ί σ τ ω σ η  κ α ί   κ α τ α γ γ ε λ ί α

Ἐάν ἡ προσκύνηση τῶν ἱερῶν λειψάνων γίνεται ὡς ἀντίβαρο τῆς ὀλιγωρίας τῶν ἐκπροσώπων τῆς Ἐκκλησίας, τότε ὄχι μόνο θεάρεστη δέν εἶναι μία τέτοια πράξη ἀλλά ἀποτελεῖ βλασφημία στό ὄνομα τοῦ Θεοῦ.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s