Ἡ μορφή τοῦ Ἰούδα (Δ’)

Κατά τόν Εὐαγγελιστή Ἰωάννη: «λέγει οὖν εἷς ἐκ τῶν μαθητῶν αὐτοῦ, Ἰούδας Σίμωνος Ἰσκαριώτης, ὁ μέλλων αὐτόν παραδιδόναι, διατί τοῦτο τό μύρον οὐκ ἐπράθη τριακοσίων δηναρίων καί ἐδόθη πτωχοῖς; εἶπε δέ τοῦτο οὐχ ὅτι περί τῶν πτωχῶν ἔμελλεν αὐτῶ, ἀλλ’ ὅτι κλέπτης ἦν καί τό γλωσσόκομον εἶχε καί τά βαλλόμενα ἐβάσταζεν» (ιβ’,1-6).
Ἐάν συγκρίνουμε τό χωρίο αὐτό τοῦ Ἰωάννου μέ τά ἀντίστοιχα τῶν ἄλλων Εὐαγγελιστῶν θά σχηματίσουμε τή γνώμη, ὅτι ὁ Δ’ Εὐαγγελιστής ὀμιλεῖ μέ προκατάληψη ἔναντι τοῦ Ἰούδα. Πειστήριο εἶναι ἡ τελείως διαφορετική ἀναφορά τοῦ γεγονότος ἀπό τούς ἄλλους Εὐαγγελιστές.
Ὁ Ματθαῖος γράφει: «Ἰδόντες δέ οἱ μαθηταί ἠγανάκτησαν λέγοντες. εἰς τί ἡ ἀπώλεια αὕτη;»  (κστ’,8).  Ὁ Μᾶρκος: «ἦσαν δέ τινες ἀγανακτοῦντες πρός ἑαυτούς. εἰς τί ἡ ἀπώλεια τοῦ μύρου γέγονεν;» (ιδ’,4). Καί ὁ Λουκᾶς: «Ἰδών δέ ὀ Φαρισαῖος ὁ καλέσας αὐτόν εἶπεν ἐν ἐαυτῶ λέγων. οὗτος εἰ ἦν προφήτης, ἐγίνωσκεν ἄν τίς καί ποταπή ἡ γυνή ἥτις ἄπτεται αὐτοῦ, ὅτι ἀμαρτωλός ἐστι» (ζ,39). Ἄρα ἡ ἀγανάκτηση ἦταν καθολική καί ὄχι μόνο τοῦ Ἰούδα. Καί κατά μέν τόν Ματθαῖο ἀγανάκτησαν ὅλοι οἱ Μαθητές, κατά τόν Μᾶρκο ἀγανάκτησαν καί ἀρκετοί ἀπό τούς παρισταμένους, κατά δέ τόν Λουκᾶ ἀγανάκτησε μόνο ὁ οἰκοδεσπότης Φαρισαῖος, πρᾶγμα πού σημαίνει κατά τόν τελευταῖο Εὐαγγελιστή, ὅτι ὁ Ἰούδας δέν κατηγόρησε τόν διδάσκαλό του οὔτε ἐξέφρασε ἔστω καί τήν παραμικρή ἀπορία.

(«Ἴωνας – Ἰωάννης – Ἰούδας»   ἐκδ. Γρηγόρη  Ἀθήνα 2014  σελ. 195)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s