Ἡ μορφή τοῦ Ἰούδα (Γ’)

«Ὁ Ἰούδας, σύμφωνα μέ τά ἀναγραφόμενα ὑπό τῶν Εὐαγγελιστῶν, ποτέ δέν δημιούργησε προβλήματα. Οἱ ἀμφιβολίες γεννιοῦνται λίγες ἡμέρες πρίν ἀπό τήν σύλληψη τοῦ Διδασκάλου του. Ποτέ δέν φάνηκε νά κάνει ἀφελεῖς ἐρωτήσεις ὅπως ἀρκετοί ἐκ τῶν ἄλλων Μαθητῶν, ποτέ δέν ἐπιζήτησε ἀλαζονικά καί ἰδιοτελῶς πρωτοκαθεδρίες καί ποτέ δέν ἀπαίτησε τήν ἰδιαίτερη τοῦ Ἰησοῦ ἀγἀπη.Τέλος ποτέ δέν τόν ἐξώθησε στό νά τόν ἐπιπλήξει ἤ νά τόν ἀποπέμψει καθ’ ὅλη τήν τριετή συναναστροφή του μέ αὐτόν, ἐκτός ἀπό τήν περίοδο τοῦ Πάθους. Ὅταν δέ εἶχαν ἀποσταλεῖ ἀπό τόν Ἰησοῦ οἱ Μαθητές γιά περιοδεία, εἶχε ἐκβάλει καί αὐτός δαιμόνια, ὅπως καί ὅλοι οἱ ἄλλοι.
Ἀντίθετα τόν Πέτρο, ἕνα ἐκ τῶν τριῶν πλέον ἀγαπημένων Μαθητῶν του, τόν εἶχε ἀποκαλέσει ὁ Ἰησοῦς σατανᾶ, ὅταν αὐτός εἶχε προσπαθήσει νά τόν ἀποτρέψει ἀπό τό μαρτύριο. Τόν Θωμᾶ τόν εἶχε χαρκτηρίσει ἄπιστο καί τόν Φίίππο τόν εἶχε ἐπικρίνει γιά τόν προβληματισμό του. «Τοσοῦτον χρόνον μεθ’ ὑμῶν εἰμι καί οὐκ ἔγνωκάς με Φίλιππε;»  (Ἰωάν. ιδ’,9). Εἶχε ἐπί πλέον ἀποπέμψει τήν μητέρα τῶν ἀγπημένων του Μαθητῶν Ἰακώβου καί Ἰωάννη μετά τήν ἀπαίτησή της νά ἔχουν τήν πρωτοκαθεδρία οἱ υἱοί της, ὅταν ὁ Ἰησοῦς θά ἐρχόταν ἐν δόξει καί ἔμμεσα βέβαια εἶχε ἀποδοκιμάσει τήν ἀπαράδεκτη αὐτή ἐπιθυμία τῶν δύο Μαθητῶν».

(«Ἴωνάς – Ἰωάννης – Ἰούδας»  ἐκδ. Γρηγόρη  Ἀθήνα 2014  σελ. 194)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s