Πρῶτες Βοήθειες. Δυσκοιλιότητα

Α ἴ τ ι α
– Μεγάλη ἡλικία (λόγω ἀτονίας τοῦ ἐντέρου)
– Παχυσαρκία
– Ἀκινησία (λόγω καθιστικῆς ἐργασίας, σωματικῆς ἀδράνειας, ἔλλειψης γυμναστικῆς)
– Αἱμορροΐδες (προκαλοῦν σπασμό στόν σφιγκτῆρα καί ἐλάττωση τοῦ ἀντανακλαστικοῦ γιά ἀφόδευση)
– Διάφορα φάρμακα (σέ αὐτή τήν περίπτωση νά ἐρωτηθεῖ ὁ ἰατρός, διότι τά περισσότερα δέν βλάπτουν καί ἄδικα ὁ ἀσθενής τά ἐνοχοποιεῖ καί διακόπτει τήν θεραπεία)
– Ψυχογενεῖς καταστάσεις – νευρώσεις
– Παρατεταμένη κατάκλιση
– Ἀνεπαρκής πόση ὑγρῶν
– Κακή διατροφή
– Ἐγκυμοσύνη

Θ ε ρ α π ε ί α
– Ἀπώλεια βάρους
– Ὄχι καθιστική ζωή
– Κινητοποίηση τῶν ἀσθενῶν ὅσο τό δυνατόν ταχύτερα
– Σωστή δίαιτα: Ψωμί ὁλικῆς ἄλεσης, ἄφθονα χόρτα, φροῦτα (κυρίως μῆλα, δαμάσκηνα, χουρμάδες, σῦκα), λαχανικά (ὠμά ἤ βρασμένα), γιαούρτι μέ λίγα λιπαρά, μέλι, στραγάλια (μαλακά)
Ὁπωσδήποτε νά ἀποφεύγεται ἡ σοκολάτα καί τό ρύζι
– Ἄφθονα ὑγρά
– 1 ποτήρι νερό ἤ ½ ποτήρι χλιαρό νερό μέ 1 κουταλιά γλυκοῦ μέλι κάθε πρωί νηστικοί
-Παραφινέλαιο. 1 κουταλιά τῆς σούπας κάθε βράδυ πρό τοῦ ὕπνου. Αὐτό ὁπωσδήποτε νά διακόπτεται γιά λίγες ἡμέρες ἀνά 3 ἑβδομάδες
– Σέ μικρά παιδιά καί νεαρά ἄτομα βοηθᾶ ἡ μάλαξη γιά λίγο τῆς κοιλιᾶς ἀπό τόν ὀμφαλό καί πρός τά κάτω

Ἄ ξ ι α  π ρ ο σ ο χ ῆ ς
– Δυσκοιλιότητα θεωρεῖται ἡ ἀδικαιολόγητη καθυστέρηση τῆς κένωσης γιά ἀρκετές ἠμέρες, πού συνοδεύεται ἀπό κόπρανα σκληρά, ξηρά, ἐξερχόμενα μέ δυσκολία, Δέν εἶναι δυσκοιλιότητα ἡ κένωση ἀνά δύο ἡμέρες, ἔστω καί ἀνά τρεῖς, κάτι πού δημιουργεῖ ἀνησυχίες στοῦς πολλούς.
– Σέ περιπτώσεις ἔντονης δυσκοιλιότητας, κατά τίς ὁποῖες ὁ ἄνθρωπος αἰσθάνεται τό ἔντερό του νά μήν έξωθεῖ τά κόπρανά παρά τίς προσπάθειές του, δέν πρέπει νά ἀνησυχεῖ. Θά βγεῖ ἀπό τήν τουαλέττα, θά περπατήσει γιά λίγο καί θά περιμένει τίς νέες περισταλτικές κινήσεις τοῦ ἐντέρου.
– Στή χρόνια δυσκοιλιότητα τῆς μεγάλης ἡλικίας θά πρέπει ὁ ἀσθενής νά ἀποδεχθεῖ τήν κατάσταση αὐτή καί νά μήν ἀσχολεῖται ὅλη τήν ἡμέρα μέ τοῦτο. Τοῦ δημιουργεῖ ἄσχημα συναισθήματα καί τοῦ ἐπιδεινώνει τό πρόβλημα.

Ἐ γ κ υ μ ο σ ύ ν η
– Εἶναι συνηθισμένο σύμπτωμα ἠ δυσκοιλιότητα
– Ἡ ἀσθενής θά πρέπει νά ἐπιδιώκει νά ἐνεργεῖται κάθε ἡμέρα, ἔστω καί ἄν κάθεται περισσότερο χρόνο στήν τουαλέττα
– Πολύ βοηθάει τό βάδισμα, τό γυμναστήριο καί ἡ κολύμβηση

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s