Ἡ ἀρτηριακή ὐπέρταση στήν ἐφηβική ἠλικία

Ἐάν ἔθετες αὐτό τό ἐρώτημα πρίν ἀπό μερικές δεκαετίες, θά τό ἐκλάμβανε κάποιος γιά ἀστεῖο.
Σήμερα ὅμως ἔχει δυστυχῶς διαπιστωθεῖ, ὅτι ἡ ὑπέρταση δέν εἶναι ἄγνωστη στήν ἐφηβική ἠλικία. Ἐδῶ βέβαια ἀναφερόμαστε στήν «δευτεροπαθῆ», ἐκείνη δηλαδή πού δέν εἶναι ἀποτέλεσμα ἄλλης νόσου ἀλλά ὀφείλεται στόν τρόπο ζωῆς καί τήν ἐν γένει κοινωνική συμπεριφορά τοῦ ἀτόμου.
Σέ πρόσφατη μελέτη στό Ἀρσάκειο Σχολεῖο Ψυχικοῦ Ἀθηνῶν ἐπί 800 περίπου μαθητῶν ἐμφάνισαν ἀρτηριακή ὐπέρταση περί τούς 25 μαθητές, οἱ ὁποῖοι τέθηκαν ὑπό ἰατρική παρακολούθηση. Ποσοστό πού κρούει τόν κώδωνα τοῦ κινδύνου.

Α ἴ τ ι α
– Παχυσαρκία
– Μειωμένη σωματική δραστηριότητα
– Πολύς συνεχής διαθέσιμος χρόνος στήν τηλεόραση καί στούς ὑπολογιστές.

Δ ι ά γ ν ω σ η
– Μέτρηση μία φορά τουλάχιστον τό χρόνο τῆς ἀρτηριακῆς πίεσης μέ πιεσόμετρο εἰδικό γιά τήν νεανική ἡλικία πρός ἀποφυγήν ψευδοῦς ἀποτελέσματος.

Θ ε ρ α π ε ί α
(Προτοῦ χρειασθεῖ νά καταφύγουμε σέ γιατρό)
– Μείωση τοῦ σωματικοῦ βάρους
– Σωματική ἄσκηση
– Μείωση ἀλατιοῦ στό φαγητό
– Ὄχι ἀλκοόλ
– Ὄχι κάπνισμα
– Δίαιτα πλούσια σέ φροῦτα, λαχανικά καί γαλακτοκομικά μέ χαμηλή περιεκτικότητα σέ λιπαρά
(στοιχεῖα ἀπό περ. «Ἀθήρωμα» Ὀκτ – Νοέμβρ 2014).

Φ ι λ ο σ ο φ ί α  τ ῆ ς  Β ι ο λ ο γ ί α ς
-Ἡ φύση ἐξελίσσεται μέ βραδύτερο ρυθμό ἀπό ὅ,τι ὁ τεχνολογικός πολιτισμός.
– Στόν ἄνθρωπο ἐναπόκειται ἀφ’ ἑνός μέν νά καρποῦται τά ἀγαθά τῆς τεχνολογικῆς προόδου ἀφ’ ἑτέρου δέ νά μή περιφρονεῖ καί ἐκεῖνα, τά ὁποῖα ἠ φύση μέ τήν σοφία τῶν αἰώνων τοῦ παρέχει.
– Τό μέτρον ἄριστον ἐδῶ εἶναι τό «κατά φύσιν ζῆν» μέ τήν εὐρεῖα ἔννοια τοῦ ὅρου.
– Τά ἀγαθά τοῦ τεχνολογικοῦ πολιτισμοῦ θά πρέπει νά ὐπεισέρχονται ὀλίγον κατ’ ὀλίγον στήν φυσική ζωή μας καί νά μή τήν κατακλύζουν μέ κίνδυνο νά τήν ἀποδυναμώνουν.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s