Οἱ πρό Χριστοῦ χριστιανοί

Παρμενίδης

– Πρωταρχική καί θεμελιώδης ἀντίληψη τῆς διδασκαλίας του ἦταν «τό Ὄν» (ὁ Θεός).
– Γιά τόν Παρμενίδη δέν ὑφίσταται τό «μή Ὄν», ἀφοῦ «τό Ὄν» δέν ἔχει οὔτε ἀρχή οὔτε τέλος. Ἀφοῦ λοιπόν θά εἶναι ἄναρχον θά εἶναι καί ἀτελεύτητον.
– Τό Ὄν εἶναι «ἀγέννητον», «ἄθικτον», «ἀνώλεθρον», «ἀτρεμές» (ἀμετακίνητο), «οὐλομελές» (ἀδιάσπαστος ὁλότης), καί «ἀδιατάρακτον».

«Τό ὄν ούδέ ποτ’ ἦν οὐδ’ ἔσται, ἐπεί νῦν ἐστιν ὁμοῦ πᾶν, ἕν, συνεχές».

Ὡς προσωπικότητα ὁ Παρμενίδης ἦταν ἀξιοθαύμαστος καί ἐνέπνεε τόν σεβασμό. Ὁ Πλάτων ἀναφέρει στό ἔργο του «Θεαίτητος», ὅτι κάποτε ὁ Σωκράτης, νέος ὤν, τόν εἶδε καί ἐντυπωσιάσθηκε ἀπό τήν φυσιογνωμία του.

(στοιχεῖα ἀπό περ. «Ἰχώρ»  Ἰανουαρ. 2005  σελ. 8)

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s