Ἑορτή τοῦ ἁγίου Γεωργίου

Στήν Ἑλληνική μυθολογία ἕνα ἀπό τά παραδείγματα αἰώνιας φιλίας ἦταν καί αὐτό, τοῦ Θησέα καί τοῦ Περίθου.
Ὁ Θησέας μέ τήν βοήθεια τοῦ φίλου του πῆγε στή Σπάρτη καί ἀπήγαγε τήν ὡραία Ἑλένη. Ἐπειδή ὅμως ἡ ἀπαχθεῖσα ἦταν ἀνήλικη, τήν παρέδωσε στόν βασιλιά Ἀφίδνα νά τήν φυλάξει καί ἐκεῖνος τήν ἔκρυψε σέ μία σπηλιά στίς Ἀφίδνες τῆς Ἀττικῆς, στό στόμιο τῆς ὁποίας τοποθέτησε ἕνα δράκοντα.
Τά ἀδἐλφια τῆς Ἑλένης Κάστορας καί Πολυδεύκης, οἱ λεγόμενοι Διόσκουροι, ἦλθαν στήν Ἀττική, ἔμαθαν ποῦ βρίσκεται ἡ ἀδελφή τους καί ὁ μέν Κάστορας καβάλα στό καφέ ἄλογό του σκοτώνει τόν Ἀφίδνα ὁ δέ Πολυδεύκης καβάλα στό ἄσπρο ἄλογό του σκοτώνει τόν δράκοντα.
Ὁ μῦθος αὐτός ὑπεισῆλθε στήν χριστιανική λατρεία καί ἐκφράζεται στήν εἰκονογραφία της μέ τούς δύο ἁγίους καβαλλάρηδες, τόν ἅγιο Δημήτριο καί τόν ἅγιο Γεώργιο. Ἡ ἀποδοχή ἑνός μύθου καί ἡ μετάπλασή του σέ χριστιανικό  μπορεῖ μέν νά γίνει σχετικά ἀνεκτή, δέν θά πρέπει ὅμως νά ὑπερβαίνει ὁρισμένα ὅρια, πέραν τῶν ὁποίων θίγονται βασικές ἀρχές τῆς πίστης μας.
Ἡ ἀπεικόνιση ἁγίου ἐντός τῶν ναῶν πού φονεύει μέ τό δόρυ συνάνθρωπό του εἶναι ἀπαράδεκτη.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s